02 december 2016

TO DO: kerstvakantie deel 1 ♥ BLOGMAS 2016 ♥ DAY 2


We moeten er nog even op wachten, maar voor mijn gevoel staat de kerstvakantie al voor de deur! Om een beetje op een rijtje te krijgen wat ik allemaal wil doen in een vakantie maak ik vaak een soort to do lijstje. Het leuke van deze lijstjes is dat er in tegenstelling tot de meeste normale to do lijstjes ook heel erg veel leuke dingen op staan. Meestal lukken er een hele hoop niet omdat ik simpelweg veel meer dingen plan dan waarvoor ik eigenlijk tijd heb. Zie het daarom maar gewoon als een lijstje met dingen die, als ze allemaal zouden lukken, samen mijn perfecte kerstvakantie zouden vormen.  Voor deze keer vond ik het wel leuk om dit to do lijstje weer eens met jullie te delen, dus bij deze.

1. Iets bakken
Dit staat er eigenlijk standaard op. Ik houd van bakken, maar doe het eigenlijk maar heel weinig. Één van de redenen daarvoor is dat het bij mij altijd mega lang lijkt te duren en ik er daardoor geen tijd voor het. Dit is natuurlijk iets dat heel snel verbeterd zou kunnen worden als ik het meer zou doen, dus daarom probeer ik er in vakanties altijd zeker tijd voor vrij te maken.

2. Iets nieuws leren
Dit klinkt zo wel heel ambitieus, maar ik vind het gewoon leuk als ik de vakantie uitkom met het gevoel dat ik er echt iets aan gehad heb. En dat kan super simpel of suf zijn; een origami figuur of breien (ik zeg maar wat), of wat uitdagender, dat maakt niet uit. Als ik maar iets leuks, nieuws leer!

3. Studeren
Helaas, dit hoort er toch ook weer echt bij. Zoals bij bijna elke vakantie op mijn school is er vlak na de kerstvakantie alweer proefwerkweek. Dit betekent dat ik in de kerstvakantie eigenlijk al aan de bak moet. Nou weet ik dat ik het echt niet ga halen om elke dag heel veel te leren ofzo, vakantie moet ook leuk blijven, maar zelfs als ik elke dag maar een uurtje iets doe, zou ik al heel blij zijn.

4. Bij familie op bezoek
Wat mij betreft is het niet echt kerst geweest als je geen familie hebt gezien. Hoewel ik in andere weekenden best vaak thuis blijf als mijn ouders naar familie toe gaan, heb ik d’r in vakanties wel gewoon tijd voor en ik dat wil ik dan ook zeker doen!

5. Afspreken met vrienden
Als je mij helemaal met rust laat de hele vakantie lang, houd ik het makkelijk vol om me gewoon helemaal af te sluiten van de buitenwereld en lekker thuis mijn gang te gaan. Er zijn echter een hele hoop vrienden waarmee ik eigenlijk wel heel graag weer eens wil afspreken, en dat moet ik dan ook gewoon gaan doen. Ik kan heel erg blij worden van wat tijd alleen, maar ik houd er óok heel erg van om af te spreken met mensen en gewoon tijd door te brengen met vrienden. Dat moet ik dus niet vergeten en ik moet echt een goede balans vinden tussen die twee.

6. Een dagje naar een andere stad
Als ik er aan het eind van de vakantie achter zou komen dat ik de hele vakantie in mijn hometown heb doorgebracht zou ik erg ongelukkig worden.  Ik houd ervan om andere steden te ontdekken, hoewel ik hier in het dagelijks leven niet heel veel tijd voor  heb. Deze vakantie heb ik echter twee weken vrij dus dan is het haast onmogelijk om niet ergens een vrij plekje  te vinden om naar een andere stad te gaan. Het hoeft niet eens heel uitgebreid, ver of nieuw te zijn, als ik maar even iets anders zie dan de plek waar ik al mijn 15 levensjaren al heb doorgebracht.

7. Blogmas voltooien
Natuurlijk staat dit ook op de planning! Het is al op de 3e dag van de vakantie afgelopen, maar toch vind ik dat dit wel hoort bij de kerstvakantie. Blogmas draait immers net als deze twee weken vrij om kerst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten