12 december 2016

Mijn to read lijst ♥ BLOGMAS 2016 ♥ DAY 12


Ik vergeet vaak hoe fijn ik lezen vind door alle drukte van school en dergelijken. Als ik echter weer helemaal in een boek zit kan ik vaak niet meer stoppen en lees ik het in een paar dagen uit. Er zijn een paar boeken die ik momenteel heel erg graag wil lezen, maar waar ik nog niet de rust of de tijd voor heb kunnen vinden. Vandaag deel ik die met jullie!

Hoewel de boeken die ik lees momenteel vooral boeken voor mijn literatuur lijsten van Engels en Nederlands zijn, probeer ik in de vakanties toch ook nog wel wat leukere en vooral lichtere boeken te lezen. De lijst met boeken die ik vandaag met jullie deel zijn niet per se boeken die ik deze kerstvakantie allemaal uit wil lezen, maar ze staan voor 2017 zeker op mijn lijst.


1. All I Know Now - Carrie Hope Fletcher
Ik ben wel al begonnen in dit boek, door mijn favoriete YouTuber en groot voorbeeld, maar ik heb het nooit uitgelezen. Dit vooral omdat ik nadat ik was begonnen plotseling een boek moest lezen voor een Engels presentatie. Het begin vond ik al veelbelovend dus ik wil het zeker graag uitlezen!

2. Fantastic Beasts And Where To Find Them - J.K. Rowling
Van de film van Fantastic Beasts, waar ik hier een recensie over schreef, is het oorspronkelijke script uitgebracht, geschreven door niemand minder dan Joanne Rowling herself. De film vond ik geweldig, dus het boek wil ik ook zeker weten lezen!

3. Les Misérables - Victor Hugo
Zoals jullie wellicht weten ben ik groot fan van de musical én film Les Misérables. De musical is gebaseerd op een boek en ook hier ben ik al eens in begonnen, maar de gebruikte taal is alles behalve simpel dus ik ben er na een tijdje mee gestopt. Toch wil ik het wel uitlezen en dit boek staat dan ook zeker op mijn lijstje!

4. Carry On - Rainbow Rowell
In de zomervakantie heb ik het boek Fangirl gelezen, dat ook door Rowell geschreven is. Dit boek is het verhaal dat de hoofdpersoon uit Fangirl schrijft en hoort dus een beetje bij dat boek. Ik vond Fangirl heel erg leuk, dus ik denk dat ik dit boek ook zeker zal waarderen.

5. A Work In Progress - Connor Franta
Voor Sinterklaas heb ik dit boek geschreven, wederom geschreven door één van mijn favoriete YouTubers. Het ziet er erg goed uit en ik kan niet wachten om er in te beginnen!

6. De Test - Joelle Charbonneau
Een tijd geleden was mijn vriendinnen groep van school helemaal verslaafd aan deze serie. Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen, maar het schijnt super spannend te zijn en op de The Hunger Games trilogie van Suzanne Collins te lijken. Dit klinkt wat mij betreft heel goed, dus ik wil dit dan ook zeker lezen.

7. All The Bright Places - Jennifer Niven
Ik hoor super veel goede verhalen over dit boek, en het verhaal lijkt me heel boeiend. Meer heb ik hier eigenlijk niet over te zeggen, maar ik wil het in ieder geval zeker proberen.

8. Where She Went - Gayle Forman
Where She Went is het vervolg van het verfilmde boek If I Stay. Het eerste boek vond ik prachtig (al had ik van de film iets meer verwacht) en dus wil ik graag weten hoe het verder gaat. Ik heb over deze opvolger echter echt bijna niks gehoord, dus ik heb geen idee of het een beetje goed is, maar daar wil ik graag achter komen.

9. Let It Snow - John Green, Maureen Johnson en Lauren Myracle
Dit is wel een boek dat ik deze vakantie al wil lezen, aangezien het een kerst/winter thema heeft. Ik heb het ooit op een rommelmarkt gekocht, en aangezien het van John Green (aka één van mijn favoriete schrijvers) is, staat deze zeker op mijn lijst.

10. Taal Is Zeg Maar Echt Mijn Ding - Paulien Cornelisse 
Dit is weer een boek waar ik veel goede dingen over heb gehoord, en het lijkt me ook super grappig. Aangezien taal zeg maar ook echt míjn ding is lijkt dit me zeker geschikt en volgens mij is dit ook heel handig om een beetje tussen al het werken door te lezen, omdat het geen doorlopend verhaal is.

Ik heb nog veel meer boeken, maar daar kan ik nu even niet op komen én tien is natuurlijk ook wel gewoon een mooi aantal om te stoppen haha.

Hebben jullie nog boeken die jullie echt willen of die ik moet lezen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten