31 juli 2016

Do you ever ask yourself what if? #1


"En Lidewij, wat doe je nou eigenlijk het meest op je blog?" "Ja, ik houd er heel erg van om nieuwe series te beginnen." Sorry, dit is inderdaad weer een eerste deel van een nieuwe serie. Ik kreeg voor mijn verjaardag, die ondertussen alweer een hele tijd geleden is, een boekje van mijn zus waarin allemaal "Wat als.." (of in het Engels "What if...) vragen staan, met daarbij een briefje waarop stond dat ik het wellicht als inpsiratie voor mijn blog kon gebruiken. En dat ga ik dan ook zeker doen!


Even ter informatie: het is dus een boek met allemaal vragen erin, met daaronder ruimte om deze te beantwoorden. Het zijn er in totaal 120, en daarna zijn er nog zo'n 60 pagina's waar je je eigen vragen kan bedenken. Het boekje is gekocht in Australië en ik heb het in Nederland nog niet gezien. Er staat geen schrijver bij, maar het is van het merk Typo. Ik vond hem wel hier, maar door de verzendkosten ben je dan ongeveer 40 euro kwijt, en dat lijkt me wel een beetje veel. Mocht je hem dus echt persé willen hebben, dan zou ik nog even verder zoeken naar een goedkopere optie. Voor deze serie ga ik elke keer een aantal vragen behandelen, hoeveel verschilt waarschijnlijk per keer. Ik ga de vragen niet op volgorde af, soms omdat ik gewoon even geen zin heb om een vraag te beantwoorden, en soms omdat ik de vragen iets te persoonlijk vind om hier te delen. Voor vandaag bespreek ik twee vragen met jullie, let's go!

#078 What if... you never had to work a day in your life? Would you still work?
Ik denk niet dat ik een fulltime baan zou nemen. De vrijheid en het niks hoeven lijken me namelijk geweldig. Op een gegeven moment zou ik me waarschijnlijk echter gaan vervelen en dus zou een baantje voor af en toe of gewoon een parttime baan me wel wat lijken. Het liefst zou ik dan iets doen waarbij ik echt mensen kan helpen (dat kan op heel veel verschillende gebieden, ik zou niet zo snel echt aan de zorg denken) of waarbij ik gewoon mijn creatieve ei kwijt kan. Denk bij het mensen helpen ook aan al die vrijwilligerswerk-dingen in ontwikkelingslanden die tegenwoordig zo populair zijn onder jongeren. Voor creatieve dingen kan je denken aan schrijven (magazines, boeken etcetera) maar ook andere dingen. Kort samengevat: ja, ik zou nog wel werken, maar puur voor vermaak of om anderen te helpen en nee, ik zou dat niet fulltime doen.

#094 What if... you had to change your name? What would you change it to? Why?
Ik vind mijn naam eigenlijk best wel leuk. Ondanks dat mensen vaak niet weten hoe je het spelt en het vaak wordt opgevat als een naam voor kakkers (waarom? :( ). Wat ik echter wel een heel groot nadeel vind aan mijn naam, is dat mensen uit andere landen het vaak niet kunnen uitspreken. Toen ik een paar jaar geleden bijvoorbeeld in Amerika was, konden ze de naam gewoon niet zeggen, hoe hard ze daar ook hun best op deden. Als ik mijn naam dus zou moeten veranderen zou ik het veranderen naar een Engelse naam. De li klank aan het begin vind ik echter wel heel leuk, geen idee waarom, dus waarschijnlijk zou de naam wel nog op Lidewij lijken. Lilly of Lydia zijn hier prima voorbeelden van. Andere Engelse namen die ik leuk vind zijn bijvoorbeeld Alice/Alysson (weer die li klank), Rose en Lauren. Mijn mening over namen hangt vaak echter heel erg samen met de persoon die ik met die naam ken, en mijn mening kan in één week vaak alweer heel erg verschillen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten