02 augustus 2015

Been there, done that. TAG



Reizen is iets wat ik graag doe. Ik heb er, behalve in de zomervakanties, wel nog niet echt de kans voor gehad, dat stopt mij niet erover te fantaseren. Ik heb al talloze plaatsen in mijn hoofd die ik ooit nog wil bezoeken. Op mijn bucketlist (die ik dus daadwerkelijk heb opgesteld) staat vrij bovenaan: alle werelddelen bezoeken. Aangezien er maar een hele kleine kans is dat ik alle landen zal zien, ben ik met alle werelddelen denk ik ook wel tevreden. Toch is er ook al het één en ander dat ik wel van de wereld heb gezien. Mocht je het nog niet doorhebben, de tag van vandaag gaat volledig over reizen. :)

Bron


Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
Pff, daar moet ik even over nadenken. Ik denk België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Zwitserland, Tsjechië, Oostenrijk, Denemarken, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada. Vooral (behalve de VS en Canada) west Europese landen dus. Volgens een app waarop je kan bijhouden waar je allemaal geweest bent (BEEN genaamd) heb ik 21% van de Europese landen bezocht en 5% van alle landen in de wereld. Niet slecht voor mijn leeftijd denk ik, maar er zijn zoveel plekken die ik nog wil zien!

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
Nashville! Home of country music en dus ook de stad waar Taylor Swift haar carrière is gestart. Een droom van elke fan is om daar heen te gaan, denk ik. Verder wil ik alle werelddelen dus sowieso nog bezoeken. Ja, inclusief de Noord- en Zuidpool!


Bron

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

Ik houd van vakanties die van alles wat hebben. Een dagje strand, de volgende dag shoppen, een uitstapje naar een stad om cultuur te snuiven en in de geschiedenis te duiken en dan weer een paar dagen alleen maar een beetje zwemmen en lezen. Lekker gevarieerd dus!

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
New York! Ik ben hier in 2011 twee dagen geweest, maar ik zou heel graag nog eens terug willen en de stad nog verder verkennen. Daarnaast heb ik een keer in een zee natuurpark in Florida gesnorkeld. Ik durfde toen bijna niet het water in, waardoor ik de hele tijd heel dicht bij de boot bleef. Zonde! Ik heb nu een snorkelcursus gevolgd en zou het dus graag opnieuw proberen.



Laat je allerleukste vakantiefoto zien.
Mijn favoriete foto's zijn toch wel die waar ik met mijn hele gezin op sta. Die wil ik hier echter liever niet delen en dus ga ik voor de foto die jullie ook al in mijn vorige blogpost zagen, in de Harry Potter studio's! Tenminste dat is de leukste die ik me nu even kan herinneren, we hebben echt veel te veel vakantiefoto's.

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Ik zit nog op school, dus deze vraag is helaas nog niet van toepassing. Maar ik zou een baan waarvoor je af en toe op reis moet wel heel erg leuk vinden denk ik!


Met wie ga je meestal op reis?
Sowieso met mijn ouders en soms met mijn zussen. Ik ben nog te jong om een eigen vakantie te kunnen financieren en ik vind het ook nog wel prima zo, haha.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)
EH, Taylor Swift, afcours. Hoe zou ik iemand anders kunnen zeggen? Maar als we het even iets realistischer bekijken, wil ik heel graag gewoon een keer op vakantie met vijf van mijn favoriete mensen in de wereld.. Gewoon mijn vriendinnen! Ik ben wel eens op kamp geweest enzo, maar echt op vakantie met z'n zessen zijn we nog nooit geweest.


Bron

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Wie? mijn vriendinnen en familie (lekker cliché). Wat? Heel veel eten, tenten en een boot om weer terug naar huis te gaan als ik het zat ben. Allemaal gewoon heel praktisch. Oh ja, een gitaar zou ik ook wel waarderen.

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Nederland is by far de bestemming die ik het vaakst gehad heb. Waar? Verspreid door heel Nederland. Dat is vrij onmogelijk allemaal te beschrijven (en eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer allemaal haha)

Ga je liever naar een attraktiepark of naar een dierentuin?
Een beetje een random vraag dit, maar oké. Attraktiepark! Ik houd heel erg van achtbanen. :) Dierentuinen vind ik wel leuk, maar ik begin meer en meer te beseffen dat het vrij zielig is voor de dieren. Sowieso ben ik gewoon al heel lang niet meer in een dierentuin geweest. Misschien word ik wel weer laaiend enthousiast als ik er weer eens kom.

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Een zonvakantie. Ik heb nog nooit geskied, maar ik vermoed dat ik zou vallen en een been zou breken... Daarnaast heb ik momenteel een blessure, waardoor skiën sowieso niet echt een goed idee is. Ik houd het op zon!

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Ik heb eigenlijk nog nooit echt iets heel ergs meegemaakt op vakantie. Drie jaar geleden hadden we in de zomervakantie in Italië echter wel autopech, dat was wel heel erg vervelend.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Ik ben net naar Londen geweest en ga later dit jaar nog naar Italië! Verder staat er voor dit jaar nog niks gepland.


Waar zou je nooit op vakantie gaan?Dat spreekt denk ik vrij voor zich: landen waar oorlog is of het onrustig is. Ook zijn er een aantal landen waar ik nooit alleen of met z'n tweeën, maar met meer mensen heen zou willen. Ik wil me wel veilig kunnen voelen.

Dat was de tag alweer! Laat ik maar van deze gelegenheid gebruik maken om jullie allemaal een fijne vakantie te wensen...
Fijne vakantie iedereen! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten