26 juli 2015

Plog: Londen 2015


Van 16 tot en met 19 juli heb ik samen met mijn moeder een bezoek gebracht aan Londen. Het waren vier hele leuke en fijne dagen. Ik heb veel cultuur gesnoven en vooral veel genoten van het zijn in een vreemde stad. Ik had Londen al één keer eerder bezocht, maar dat was slechts één dagje en dus wilde ik het graag nog een keer wat uitgebreider doen. Natuurlijk bracht ik mijn camera mee en een plog kon dus ook niet ontbreken.

Donderdag 16 juNa al om half zes te zijn opgestaan, gingen we rond half negen met dit vliegtuig richting Londen.


























We zaten bij de vleugel, dus ik had een goede mogelijkheid om Tumblr waardige foto's te maken, haha.



 Met de trein gingen we vanaf het vliegtuig naar het station St Pancras. Het komt niet helemaal goed over op de foto, maar het was echt een prachtig station.


 St Pancras ligt naast het station King's Cross. Dit is het station waarvandaan, in de Harry Potter boeken en films, de Zweinstein express vertrekt vanaf perron 9 3/4. Ze hebben er dit eerbetoon gemaakt. Een plek die je als fan even moet bezoeken. Er stond een enorme rij, dus we zijn er niet mee op de foto geweest, maar gelukkig kregen we daar later nog de kans voor...

 Er was ook een winkeltje bij. Ik wilde het allemaal hebben, maar hield me gelukkig in. Het is allemaal zo duur!

 De eerste beroemde rode bussen die we zagen moesten natuurlijk vereeuwigd worden...


 Maar toen zagen we een roze, die natuurlijk al helemaal op de foto moest!

 We liepen een wandeling die in een reisgidsje stond en kwamen langs deze mooie kerk.

 Aan het einde van de wandeling kwamen een supermarkt tegen, waar ze Dunkin' Donuts verkochten. Het was zowaar lunchtijd, dus dit was mijn hele ongezonde maar wel niet normaal lekkere lunch. Het was een karamel donut, hmmm. (en nee, donuts hebben niet altijd een gat)

 We liepen nog een stukje door naar St Pauls Cathedral. Een enorme kathedraal, waar we graag in wilden.

 Je mocht binnen geen foto's maken, dus ik heb alleen foto's van toen we al naar boven, naar de koepel, waren gelopen.

 Het was echt een prachtige kathedraal! Hier sta ik vanuit de koepel naar al het moois te kijken.

 Na heel wat trappen kwamen we aan de buitenkant van de koepel. Het was behoorlijk vermoeiend, maar het was het dubbel en dwars waard.. Uitzicht over heel Londen!

 We aten 's avonds in Camden Town. Een een beetje alternatieve wijk met allemaal kleine winkeltjes en eettentjes. Hier mijn heerlijke bord verse pasta.


 De pasta kraam! Alles werd vers gemaakt.

Vrijdag 17 juli




 We begonnen de vrijdag op Oxford Street, één van dé winkelstraten van Londen. We hadden eigenlijk niet eens als doel iets te kopen (wat we ook niet gedaan hebben) maar we vonden dat we er toch eens geweest moesten zijn.


ER WAS EEN DISNEY STORE. En het zag er echt prachtig uit binnen.

 We lunchten bij Pret à Manger. Een keten met allemaal lekkere verse dingen die echt op bijna elke
staraathoek zit in Londen. Een wrap met avocado, een Grieks broodje en (op aanraden van een vriendin) een heerlijk, warm chocolat chip cookie. Oh ja, geen zorgen, ik deelde dit allemaal met mijn moeder, dus ik at niet alles alleen op. ;)

 Daarna gingen we richting The Houses of Parlement, waar dus het parlement van Groot Brittannië zit. De Big Ben staat daarnaast. We zijn er niet ingeweest, maar dit was ook al heel mooi!

 Daarnaast staat de Westminster Abbey. Een beroemde kerk, waarin bijvoorbeeld alle koningen en koninginnen van het Verenigd Koninkrijk gekroond worden.

 Links de Houses of Parlement, rechts de Westminster Abbey.

 We liepen nog even om beide gebouwen heen.


En, aangezien ze aan de Thames staan, kregen zo een mooi uitzicht op de London Bridge, met daarachter the London Eye.
























's Avonds brachten we een bezoek aan de Harry Potter studio tour. Wat was dat gaaf! We hebben heel wat sets en costuums gezien en het was super om eindelijk eens te zien hoe de films nou eigenlijk in elkaar zitten. Ik heb onwijs veel foto's gemaakt, dus ik heb er maar een paar uitgekozen. Maar geloof me, er was nog meer dan genoeg leuks.

 De originele Zweinstein Express! Hier hadden ze dus nog meer van die karretjes zoals op King's Cross, dus wij waren blij dat we niet in de rij waren gaan staan.


Ik dronk Boterbier! Boterbier is een drankje dat in de Harry Potter wereld heel vaak gedronken wordt en het was echt heerlijk. Ik zou willen dat ze dit op meer plaatsen gingen verkopen..


Op het onderste bordje staat "The sale of unicorn blood is forbidden, DO NOT ASK". Een leuk detail op de set van de Wegisweg, een soort winkelstraat voor tovenaars.





















Als afsluiter van de tour stond er nog dit enorme model van Zweinstein, waarmee de beelden zijn gemaakt als de camera als het ware over het kasteel vliegt. Zo mooi gemaakt!

Zaterdag 18 juli



 We begonnen de volgende dag met teruggaan naar Camden. Er zijn aan het begin een aantaal winkels met hele gave gevels. Ik bedoel, kijk dan..

Het was deze dag echt heel erg druk overal. Wel gezellig, maar wel extra vermoeiend.

 Na Camden Town gingen we naar Covent Garden. Het is een soort klein winkelcentrum met allemaal schattige winkeltjes.

 Na een paar winkeltjes waren we echter zo moe, dat we bij op het aangrenzende plein zijn gaan zitten, waar altijd veel straattheater plaats vindt. Wij keken naar een show van deze man. Hij noemde het zelf yoga, maar ik vond het toch echt acrobatiek. Hij was echt extreem lenig en sterk!

's Avonds hebben we gegeten op Leicester Square, wat bekent staat om z'n vele winkeltjes waar je goedkoop musical kaartjes kan kopen. Wij hadden echter van te voren al kaartjes gekocht voor een musical, namelijk....



 LES MISÉRABLES! Zoals ik in een "Mijn liefde voor..." post al eens gemeld heb, ben ik helemaal weg van de film van Les Mis. Ik wilde de echte musical echt heel graag ook zien en nu is dat dus gebeurd!
























De musical was echt geweldig! We hadden een geweldige cast want stuk voor stuk waren ze erg goed. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat ze in de film sommige van de musical nummers hebben ingekort. Ze zijn zo mooi! Dit was echt een hele gave ervaring..

 We waren iets te vroeg en moesten dus nog even op de musical wachten. In die tijd liepen we even naar Trafelger Square, een beroemd Londen's plein.



























Op Trafelger Square staat ook the National Gallery. Alweer zo'n mooi gebouw!

Zondag 19 juli



 Op ons laatste dagje brachten we een bezoek aan the Tower of London (kortweg de Tower). Een grote burcht. Het is onder andere heel bekend omdat de kroonjuwelen van Engeland er opgeslagen liggen. Je kan ze daar ook bekijken en dat hebben wij dan ook gedaan. Helaas heb ik daar geen foto's van, want je mocht daar natuurlijk geen foto's maken.

 In een van de torens waren alle harnassen, wapenuitrustingen enzovoort van vroegere Engelse koningen uitgestald.
 Ik spotte een unicorn. ;)

 Vanaf de achterkant hadden we een mooi uitzicht op de Tower Bridge!

En toen moesten we er alweer vandoor. We hebben in de Tower niet alles gezien omdat we toch echt op pad moesten om ons vliegtuig te halen, maar ik vond het in elk geval heel leuk dat we nog even in de Londense geschiedenis konden duiken.


Mijn plog eindigt met deze foto, waarop de vlucht die ons weer thuis bracht staat aangegeven. We hebben op het vliegveld nog even een moment van stress gehad, omdat de borden het niet deden en we dus niet wisten dat de gate al open was, maar uiteindelijk zijn we helemaal veilig weer terug in Nederland gekomen. 

Het waren vier geweldig leuke dagen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten