01 maart 2015

de Harry Potter TAG


Ik ben al heel lang een grote fan van de Harry Potter serie. Ik ben al heel lang geleden begonnen met de boeken lezen en heb ze daarna nog heel vaak herlezen. We hebben alle delen als boek en voorlees cd's in huis. Ook alle dvd's zijn aanwezig en hebben overuren gedraaid. Ook zijn het deze boeken die het voor mij gemaakt hebben dat ik zo graag eens een boek zou schrijven. Vandaar vandaag een tag die volledig op deze serie gericht is! Ik ga niet elke term uit de boeken uitleggen want dan zou dit artikel echt mega lang worden, sorry.
SPOILER ALERT



1. Wat is je favoriete boek?
Ah oh, meteen een hele moeilijke vraag. Ik vind ze allemaal geweldig, maar ik denk dat ik het allereerste boek (de steen der wijzen) nog wel het leukst vind, samen met 'de vuurbeker' (het vierde boek). Het eerste boek omdat Harry daarin kennis maakt met de toverwereld en dat vind ik superleuk om te lezen. Telkens ontdekt hij weer nieuwe dingen en vind ik, natuurlijk vooral als je het voor het eerst leest, heel fascinerend. Het vierde boek vind ik leuk om drie redenen; ten eerste vind ik het superleuk om meer over "tovenaarswereld" te weten te komen, wat je zeker komt tijdens het WK zwerkbal aan het begin. Ten tweede vind ik het toverschooltoernooi gewoon heel cool en is het leuk dat er daarvoor nog twee toverscholen naar Zweinstein komen. En als laatste eindigt het boek natuurlijk heel spannend doordat Voldemort weer terug komt.


2. Wat is je favoriete film?
Ik denk de twee laatste films. Dat zijn dus 'de relieken van de dood' part één en twee. Dit onder andere omdat alles in de films natuurlijk steeds beter wordt. De special effects worden beter, de techniek en zeker ook het acteerwerk van Harry, Ron, Hermelien en hun vrienden. Maar aan de andere kant is de eerste film ook wel heel erg schattig en vind ik het ook juist heel leuk om te zien hoe het op Zweinstein is.,. Argh, oké ik kan echt niet kiezen. :)

3. Wat is je minst favoriete boek?
Als je het echt over boeken hebt denk ik deel vijf, oftewel 'de orde van de feniks'. Dit omdat Harry vooral in het eerste stuk, voordat de strijders van Perkamentus wordt opgericht, heel veel boos en verdrietig is. Daarom vond ik dat niet heel erg leuk om te lezen. Maar zodra ze zich helemaal gaan storten op de SVP vind ik het wel weer heel leuk worden!


4. Welke delen van de serie hebben je laten huilen?
Sowieso heel vaak als er iemand dood ging. Denk daarbij aan Carlo Kannewasser, Perkamentus, Dobby, Fred Wemel enzovoort. Daarnaast moest ik bij de herinneringen van Sneep aan Lilly ook wel een traantje wegpinken. Ik moet wel zeggen dat ik bij de boeken voor zover ik mij kan herinneren niet echt gehuild heb, dat was vooral bij de films.

5. Als je een relatie kon krijgen met één van de karakters, wie zou dat dan zijn?
Een beetje cliché maar ik zou denk ik voor Harry gaan. Geen idee waarom eigenlijk...

6. Wie is je favoriete karakter?
Ik vind Sneep, Bellatrix van Detta en Draco Malfidus echt geweldig. Maar behalve deze "slechte mensen" vind ik ook Luna Leeflang, Ginny Wemel en Dobby heel leuk. Alweer kan ik niet zo goed uitleggen waarom.

7. In welke afdeling zou je op Zweinstein worden ingedeeld?
Het liefst zou ik Griffoendor zeggen, omdat loyaal en dapper zijn natuurlijk heel goed is. Maar dapper zijn is nou niet echt iets waar ik mijzelf bij vind passen. Ik kan wel vrij goed leren en ik denk dus dat de sorteerhoed mij bij Ravenklauw zou indelen.

8. Wat voor een dier zou jouw patronus zijn?
Mijn patronus zou waarschijnlijk een niet heel groot dier zijn. Een klein, snel beestje. Misschien een vogel, een uil ofzo. Ik vind uilen ook onwijs mooie beesten. Of zou je ook een eenhoorn als patronus kunnen hebben? Ik bedoel, die bestaan toch ook in de Harry Potter wereld? Hm, in dat geval heb ik het liefst een eenhoorn, al kan je je patronus natuurlijk niet kiezen. (je kan hem volgens mij wel veranderen, maar dat terzijde)


9. Als je mocht kiezen tussen de relieken van de dood, zou je dan de zegevlier, de onzichtbaarheidsmantel of de steen van wederkeer kiezen?
Sowieso de onzichtbaarheidsmantel. Ten eerste lijkt het me super handig om af en toe onzichtbaar te kunnen zijn en ten tweede kan je uit het laatste boek wel opmaken dat dat de verstandigste keuze is. Aangezien ik niet van plan zou zijn te vechten zou ik niet zo veel hebben aan de zegevlier, en doden laten terugkeren zou ik een beetje eng vinden, dus de steen is ook niks voor mij.

10. Zou je eerder een uil, een rat, een kat of een pad kopen om mee te nemen naar Zweinstein?
Ik zou twijfelen tussen een kat en een uil. Padden vind ik gewoon niet zo fris en van een rat zou ik heel bang zijn om hem kwijt te raken. Toch denk ik dat ik eerder een uil dan een kat zou kopen, puur omdat die post kunnen versturen en dus erg nuttig zijn. En ik houd eigenlijk ook gewoon heel erg van vogels.

11. Wat zou je favoriete vak zijn op Zweinstein?
Ik denk bezweringen, transfiguratie of verweer tegen de zwarte kunsten. Gewoon omdat je bij alle drie die vakken leert toveren en dat vind ik tof. Hm, al zou ik toverdranken ook wel heel leuk vinden, ondanks Sneep. ;)

12. Wie van de cast zou je het liefst willen ontmoeten?
Het liefst denk ik Emma Watson (Hermelien Griffel) of Helena Bonham Carter (Bellatrix van Detta).


13. Heb je wel eens Harry Potter video games gespeeld?
Ja, Harry Potter en de steen der wijzen op de computer. Ik heb hem echter nooit uitgespeeld omdat ik hem best wel moeilijk vond, misschien moet ik het gewoon nog eens proberen nu ik wat ouder ben. :)

14. Welke positie zou je in een zwerkbal team hebben?
Waarschijnlijk zoeker. Puur omdat ik niet kan gooien en vangen, waardoor wachter en jager afvallen, en ik enigszins bang zou zijn voor beukers dus drijver zijn lijkt me ook niets voor mij. Al zijn zoekers wel de mensen tegen wie de meeste overtredingen worden begaan...

15. Was je blij met het einde van de serie?
Behalve dat Fred Wemel, Remus Lupos en Tops dood waren, ja. Oké, ik snap ook wel dat niet iedereen zo'n groot gevecht als in de laatste film kan overleven, maar dat waren wel hele leuke personages. Ik vond het "19 jaar later" stukje ook echt geweldig, ik zou willen dat het iets langer was, haha.


16. Wat is je favoriete quote uit de serie?
Oké, ik heb iets te veel quotes die ik mooi vind, dus ik heb er even van een paar een collage gemaakt, zie hierboven. :)
Edit: Ja, ik realiseer me dat er een quote twee keer in staat. Luiheid zorgde ervoor dat ik de collage niet over ging doen, sorry. 

Conclusie: ik ben, zoals ze dat noemen, een echte Potterhead!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten